Friday 1 February 2013

The Wedding Breaker

The Wedding Breaker

Selangkah aku menghampiri-Mu, seribu langkah Kau akan mendekatiku..

Hari ni saya nak kongsi dengan kalian tentang novel The Wedding Breaker.. This novel memang perghhh.. In Shaa Allah tak menyesal beli :)



Tengok cover dia pun dah nampak menarik kan.. Dalam banyak-banyak novel yang pernah saya baca ini novel yang buat saya tertarik dengannya.. novel ini banyak diselitkan hadith-hadith dan hukum-hukum agama.. ini bukan sekadar novel.. dia banyak mengajar pembacanya dalam pelbagai aspek.. saya respect penulis novel ini.. EVELYN ROSE.. tahniah.. anda berjaya pasarkan sebuah novel yang berguna ..

jom intai-intai sikit sinopsis novel ini ;
Kehadiran Ariana Rose telah menyebabkan majlis pernikahan itu terbatal.. Pernikahan rakan baiknya sendiri.. Tengku Juwita.. ini adalah rancangan mereka bersama.. Ariana berlakun menjadi  seorang wanita yang sedang mengandungkan anak si pengantin lelaki.. Tengku Adam Kamil..
Disebabkan gadis ini jugalah, reputasi dan status diri Adam menjunam jatuh di mata masyarakat..

Akhirnya, Ariana terpaksa akur dengan balasan yang perlu diterimanya akibat perbuatannya itu. Semenjak bertemu dengan lelaki itu, banyak peristiwa yang tak terjangka berlaku dalam hidupnya.

Tapi kenapa setelah berlari sejauh ini, lelaki itu masih ditemuinya? Setelah dia berusaha melupakan semua kenangan itu, kenapa lelaki itu kembali meruntuhkan azam dan semangatnya? kenapa mesti ada nama itu dalam kamus hidupnya??? kalau nak tahu.. silalah beli dan baca ya :)

sedikit sedutan dari novel tersebut:

"Saya memohon maaf kerana mengganggu majlis kalian. Tetapi sebelum Tengku Juwita bernikah dengan Tengku Adam, dia wajar mengetahui siapa bakal suaminya yang sebenar.." -Ariana Rose

"I'm gonna miss you..I'd rather stay by your side.Always."
"
Sayang kat abang rupa-rupanya ya?"
"Mestilah,you are my bubbly boo and a naughty one too."

"Satu aje kesalahan awak, Ariana..Awak dah curi hati saya." -Tengku Adam Kamil

Saya nasihatkan kepada penggemar novel diluar sana sila beli ya novel ini.. ^^
Banyak perkara positif dalam ini ceritera.. Dan dan.. saya jamin.. Senyum, Ketawa, Menangis menemani anda :) Selamat membaca ! 







2 comments: